Planering är A och O

Det stämmer verkligen att planering av veckans mat och träning gör allting så mycket lättare. Vet jag vad och när jag ska äta är det mycket mindre risk att jag trampar i de små fällorna och blir vrålhungrig och stoppar i mig något som inte mättar utan som bara sätter igång suget. Har man sen lagat en massa matlådor tidigare i veckan så det bara är att värma, då blir det nästan lätt som en plätt!

Imorgon kväll ska jag träffa en kompis på nattsudd här i stan, då hinns inte det inplanerade träningspasset med, men istället planerar jag en timmas morgonpromenad innan jobbet imorgon eller ett träningspass i mitt källargym om vädret är kasst.

Men nu ska jag snart ut och springa en mil med lite grannar! Och samtidigt ska jag prova min nya pulsklocka som efter lite strul äntligen fungerar, kul!

Leave a Reply

