Nytt år, nya mål och ny header!

Har haft en svacka under några veckor och haft väldigt svårt att komma in i rätt banor igen, har gått några dagar och så har jag varit tillbaka i sockerträsket igen. Jag blir så trött på att jag blir så beroende. Men vet ju att det BARA sitter i huvudet. Så nu kör vi igen och denna gången känns det bättre. Jag kör nystart för 2015 och har några mål jag vill uppnå under 2015.

Mina Mål under 2015 (Både stora och små)

Jag vill vara en stark och pigg mamma till mina barn och i framtiden barnbarn
Jag tränar inte bara för nuet. Jag vill träna så att jag orkar med livet och hålla mig så pigg som möjligt. Jag vill orka springa runt och busa med mina barn och jag vill även kunna orka med det när jag är 50 år och börjar närma mig barn-barns åldern. Jag vill att mina barn ska säga att de har en stark mamma! Gärna starkare än pappa =)

Styrka
Jag vill bli starkare och klara minst 1 chins (idag klarar jag ingen utan gummiband)
Jag vill klara 100 kilo i Marklyft (Idag klarar jag 85x5kg)
Jag vill utvecklas och klara mer vikt i alla mina övningar.

Löpning
Jag har Göteborgsvarvet inplanerat 23 Maj och vill klara det på en bättre tid än förra året (2.18)
Jag skall även troligen springa tjejmilen i Stockholm i september och vill komma i mål på under 60 min.

Kroppsliga
Jag vill även gå ner 5-10 kilo i vikt. Slutsumman är inte så viktig, så länge jag känner mig bekväm, smidig och mår bra. Stärka bålen och få mer och tydliga former på kroppen. Fortsätta träna så att jag slipper få problem med rygg och axlar pga. mitt stillasittande arbete.

Kosten
Jag skall jobba med att få balans i kosten. Jag skall fortsätta att göra mina fina dagliga val, men mycket grönt och bra råvaror. Jag skall låta bli alkohol i de flesta sammanhang och bara äta sötsaker när jag verkligen tycker det är värt det, inte för att unna mig, eller bara stoppa i mig utan att tänka före.
Till en början blir det noll tolerans av godis, men sedan vill jag lära mig att hantera och bara ta lite och sen är det bra.

Känslomässiga
Jag skall fortsätta jobba med att vara stolt över alla mina bra val och fokusera på dem och gå tillbaka och fundera på vad som gick snett när valen blev mindre bra, men inte älta. Fokusera frammåt och gör bra val nästa gång. Tänk varje kväll på tre positiva händelser under dagen och planera nästa dag.

Vardagsmotion
Jobba för att få in mer vardagsmotion i vardagen, då det blir för lite i dagsläget. Använda mitt aktivitetsarmband och ligga på minimun 10.000 steg om dagen.

För att nå dessa mål så har jag planerat att träna 3-4 ggr i veckan utöver promenader. Jag kommer att dra med mig mina granntjejer för att få till kvällspromenaderna och på så sätt hålla uppe motivationen när det känns tungt. Mina träningspass planeras att göras i mitt källargym, men varannan lördag tillsammans med en vän för att vi skall puscha varandra när det känns tungt. Jag har även tänkt planerat in några små lopp och några träningsevent för att hålla uppe glöden.

em> 

2015/01/img_5528.jpg

Advertisements

2 comments

  1. Annika · January 14, 2015

    Go gö Go! Kommer du klara galant!

    • bjarnemarie · January 15, 2015

      Tack fina Annika! Kommer bli grymt när vi kommer träna varannan lördag tillsamman =)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s