Kvällspromenad

Kände att jag ville börja med något redan nu ikväll. Har fortfarande lite känningar efter en förkylning med kli i halsen och kvällen var underbart fin. Kontaktade en vän och granne och fick med henne ut på en och en halv timmes promenad med smultron paus. Var ett tag sedan vi sågs så vi hann även snattra av oss en hel del. Man ska förena nytta med nöje.

Imorgon tänkte jag dokumentera min matdag. Känns som om jag har lättare att få till det när jag får ta bilder på allt jag äter. Jag har även beslutat att jag får lov att välja ett “onyttig” val per dag för att jag inte skall bryta helt. Men då ska det också vara något jag känner att jag vill ha, och inte bara för att jag får. Det är ju inte tvunget att bli ett sånt val om dagen. Men känns som en lagom start på första veckan. Sen tror jag en lagom dos kan vara 3 fria val i veckan. Jag skall ju äta en kost som jag kan hålla i längden och då kommer inte “allt eller inget” som jag är van med att fungera.

Vill avsluta med 3 saker som jag är stolt och nöjd över med dagen.

– att jag fick med mig en kompis ut på promenaden och att vi förenade nytta och nöje.                                                                             – att vi bokade in ytterligare en promenad dejt på tisdag eller torsdag.                               – Att jag har två barn som skall återigen få in rutinen att träna är vardag och att göra det tillsammans är roligt!

Stor kram 💕

 

Leave a Reply

